woensdag 23 maart 2016

"Een dagje dierentuin" scrapbook album

Hallo allemaal

Vandaag heb ik eens een scrapbook album voor jullie.
De pagina's heb ik een paar jaar geleden al gemaakt, vlak nadat we naar de dierentuin geweest waren.
Maar om een of andere reden bleven die pagina's maar liggen. Ik wist niet precies wat ik mee wilde doen of hoe ik het tot een album kon maken.
Tot ik een paar weken geleden een filmpje zag op YouTube waarin uitgelegd werd hoe je een "hidden hinge binding" kon maken voor in je album. Daar kun je dus je pagina's aan vast plakken zonder dat je dit kunt zien. Hiervoor maakte ik dus (mini)albums waar ik alle pagina's in boekbindringen deed. Maar dit ziet er veel mooier uit.
Dus daar ben ik meteen mee aan de slag gegaan.
En hier het resultaat.
Het album is nog niet helemaal af, er moeten her en der nog wat embellishments bij, maar ik wou het jullie toch graag vast laten zien.


Aan de binnenkant van de kaft heb ik de plattegrond van de dierentuin geplakt en op de eerste pagina de legenda.


Op de rest van de pagina's staat twee foto's per pagina met de namen van de dieren erbij.







Alleen de laatste pagina heeft nog niets erbij. Daar moeten de dieren namen nog en wat versieringen bij.


Ik merk wel dat ik wat goedkopere dubbelzijdig tape gebruikt hebt, want het papier dat ik om de kaft heen geplakt heb laat alweer een beetje los.
Bij het volgende grote album wat ik ga maken ga ik denk ik maar lijm gebruiken.

Tot de volgende keer!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten