dinsdag 1 maart 2016

Uit de oude doos: poppenhuis winkeltje

Hallo allemaal

Een aantal jaar geleden heb ik, samen met mijn moeder, een workshop gedaan om een poppenhuis winkeltje te maken. Het was de bedoeling dat het een soort kruideniers winkeltje zou worden. We kregen zelfs allemaal vellen met printjes mee om thuis zelf uit te knippen en te plakken en dan op de schappen te plakken.
De randen van het winkeltje, de planken, de toonbank, het rekje en het raam hebben we zelf geschilderd. We hebben behang op de muren geplakt en tegeltjeszeil op de vloer.
Maar met de kleuren die ik voor het winkeltje gekozen vond ik de kruideniers spullen er eigenlijk niet zo mooi bij staan.
Dus heb ik toen besloten er een chic dames winkeltje van te maken.



Ik ben aan de slag gegaan om zelf kleine hoedjes en parfum flesjes te maken.




Op internet heb ik naar printjes gezocht voor hoedendozen en kwam zo ook printjes voor schoenendozen tegen. Die pasten natuurlijk ook goed in mijn winkeltje.
En natuurlijk mag de mopshond niet ontbreken.
Kijk hem eens mooi zitten naast de toonbank.



En natuurlijk zijn we de buitenkant niet vergeten. Het winkeltje heeft mooie steentjes muren gekregen.



Eerst heeft het winkeltje een tijd bij mij in de woonkamer gestaan. Maar ik mag graag af en toe wat anders in de woonkamer hebben en zo is het winkeltje naar zolder verhuisd.
Vorige week heb ik het weer tevoorschijn gehaald en heb er foto's van gemaakt.
En wie weet, misschien zet ik het nu wel weer op een mooie plek in de woonkamer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten